Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ημερίδα στο Δημοτικό Σχολείο Αρχοντοχωρίου




 Το απόγευμα της Δευτέρας της 18ης  Φεβρουαρίου 2013 πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Σχολείο Αρχοντοχωρίου η ημερίδα «Καλλιεργώντας τα όρια και την αυτοεκτίμηση σε παιδιά σχολικής ηλικίας» που διοργάνωσε ο Σύλλογος Διδασκόντων του Δημοτικού Σχολείου σε συνεργασία με  τον «Οδυσσέα» - Κέντρο πρόληψης Κατά των Εξαρτήσεων και της Προαγωγής της Ψυχικής Υγείας Αιτωλοακαρνανίας για τους γονείς των παιδιών.

   Ομιλητές – επιμορφωτές  ήταν ο Χάρης Λουκίδης   , ψυχολόγος και διευθυντής του «Οδυσσέα», και η Λαμπρινή Τραυλού, ψυχολόγος του «Οδυσσέα». 

         Οι γονείς συμμετείχαν ενεργά στην ημερίδα θέτοντας μάλιστα καίρια ερωτήματα σχετικά με την διαχείριση της συμπεριφοράς των παιδιών. Από τη συμμετοχή των γονέων στην ημερίδα καθώς και από τα θέματα που συζητήθηκαν αυτό που διαπιστώθηκε ήταν αφ’ ενός πόσο σημαντικό είναι για τους γονείς να μάθουν να επικοινωνούν καλύτερα με τα παιδιά, αφ’ ετέρου πόσο σπουδαίο είναι να συμβάλλουν ώστε να ενισχύουν την αυτοεκτίμηση τους. 

      Επιπλέον, αποδείχτηκε ότι η συνεργασία μεταξύ γονέων και σχολείου μόνο θετικά αποτελέσματα επιφέρει. Οι γονείς έμειναν προφανώς ευχαριστημένοι από την όλη διαδικασία και εκδήλωσαν την επιθυμία τους για παρόμοιες δράσεις. 
    
   Τα νέα κοινωνικά δεδομένα, η ανάπτυξη και η εξέλιξη της ψυχολογίας και της παιδαγωγικής φωτίζουν νέες πτυχές στην ανάπτυξη και στην εκπαίδευση των παιδιών. Στις εξελίξεις αυτές δεν μένουμε θεατές, αλλά φροντίζουμε να ενημερωνόμαστε για να κατανοούμε καλύτερα τη συμπεριφορά των παιδιών και να συνδράμουμε ώστε να εκπαιδεύονται με τον καλύτερο τρόπο

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

"Αυτό που ομορφαίνει την έρημο είναι που κρύβει κάπου ένα πηγάδι", Αντουάν ντε Σαιντ - Εξυπερύ

Οι μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ Τάξης του Σχολείου μας εκπόνησαν πρόγραμμα για την Ευρώπη και τον πολιτισμό της στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης. Μέρος του προγράμματος ήταν η Σύμπραξη Σχολείων με την Ε΄ Τάξη της Σχολής  Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής.  Οι μαθητές διάλεξαν το βιβλίο "Ο Μικρός Πρίγκιπας" του Αντουάν ντε Σαιντ - Εξυπερύ και  μέσω skype έπαιξαν σκηνές του βιβλίου, διασκευασμένες από τον Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου της  Σχολής Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου κ. Ηλιόπουλο Βαγγέλη, με ομαδική ανάγνωση και τεχνικές readers theatre .  (περισσότερα για τη Σύμπραξη θα αναρτηθούν σύντομα σε ειδική σελίδα στον παρόντα ιστότοπό μας).  Στα πλαίσια των κοινών δραστηριοτήτων ήταν η συνέχιση της ιστορίας του Μικρού Πρίγκιπα, η δημιουργία γρίφων, η ζωγραφική σκηνών του βιβλίου σε μπλουζάκια και παιχνίδια με τα συναισθήματα του Μικρού Πρίγκιπα. Το υλικό ανταλλάχθηκε και παρουσιάστηκε μέσω διαδικτύου. Το μεσ...

Έπαινος στο Σχολείο μας

Το "Χαμόγελο του Παιδιού" για μία ακόμη φορά αναγνώρισε τις κοινωνικές ευαισθησίες των μικρών μαθητών και μαθητριών του Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου μας, με έπαινο. Τα παιδιά προσέφεραν στα παιδιά του Χαμόγελου κάποια αγαθά και κυρίως έδειξαν έμπρακτα το ενδιαφέρον για τα παιδιά που έχουν ανάγκη, ενισχύοντας το τεράστιο και ανιδιοτελές έργο του "Χαμόγελου του Παιδιού". Η καλύτερη ανταμοιβή είναι η υπόσχεση ότι το έργο που ξεκίνησε ο μικρός Ανδρέας θα συνεχιστεί όσο υπάρχουν παιδιά, εκπαιδευτικοί και γονείς με ευαισθησίες. Και όλο και περισσότερα παιδιά θα χαμογελούν. Ο έπαινος για το Νηπιαγωγείο από το "Χαμόγελο του Παιδιού" για το 2017-18.  Έπαινος για το Νηπιαγωγείο και από την ΓΙΟΥΝΙΣΕΦ.

Αντιρατσιστική εκπαίδευση με τον Τριγωνοψαρούλη

Οι μαθητές μας μέσα από τα βιβλία του Τριγωνοψαρούλη μαθαίνουν το σεβασμό στη διαφορετικότητα. Οι δράσεις μέχρι στιγμής έγιναν σε τρεις φάσεις (10 Δεκεμβρίου 2014 (δείτε ανάλογη ανάρτηση), 20 Φεβρουαρίου και 6 Μαρτίου 2015). Στη δεύτερη πλέον φάση έγινε ανάγνωση του βιβλίου ‘Ο αδερφός του Τριγωνοψαρούλη’ που αναφέρεται στη σύγκριση των δύο αδερφών στα πλαίσια του σχολικού περιβάλλοντος και οι αρνητικές επιπτώσεις που αυτή επιφέρει στον ψυχισμό του μικρότερου αδερφού.   Α ναλύθηκαν και συζητήθηκαν τόσο οι εικόνες, όσο και κάποια αποσπάσματα του βιβλίου με την ενεργό συμμετοχή όλων των μαθητών που με βάση τα βιώματά τους πρότειναν λύσεις στο πρόβλημα του ήρωα. Η συμμετοχή των μαθητών ήταν ενθουσιώδης λόγω της πλούσιας εικονογράφησης του βιβλίου και της ταύτισής τους με τη θεματική του.    Σειρά είχε το βιβλίο "Τριγωνοψαρούλης εναντίον Μεγάλου Καρχαρία" Τα παιδιά, αφού άκουσαν τις περιπέτειες του Τριγωνο...