Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη του Αναλφαβητισμού


Η Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη του Αναλφαβητισμού καθιερώθηκε με πρωτοβουλία της UNESCO στις 8 Σεπτεμβρίου του 1965, κατά τη διάρκειας της Συνόδου της Τεχεράνης και από το 1966 γιορτάζεται κάθε χρόνο την ημερομηνία αυτή. Άλλωστε, η εξάλειψη του αναλφαβητισμού είναι ένα από τα πρωταρχικά καθήκοντα του Διεθνούς Οργανισμού.
Ο αναλφαβητισμός είναι ένα πολυσύνθετο πρόβλημα, κοινωνικό, πολιτικό, πολιτισμικό, οικονομικό. Η UNESCO ξεχωρίζει δύο κατηγορίες αναλφαβητισμού. Οργανικά αναλφάβητος είναι ο άνθρωπος που δεν μπορεί να διαβάσει, να γράψει και να αριθμήσει. Ο λειτουργικά αναλφάβητος είναι αυτός που διδάχτηκε γραφή και ανάγνωση, αλλά στη συνέχεια δεν καλλιέργησε αυτές τις γνώσεις, με αποτέλεσμα να μη είναι σε θέση να τις εφαρμόσει. Το τελευταίο αυτό είδος αναλφαβητισμού είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό καθώς είναι δύσκολο να καταγραφεί.
Και σαν να μην έφταναν αυτά, έρχεται στις μέρες μας να προστεθεί και ο «ψηφιακός αναλφαβητισμός» ο οποίος συνδέεται με τη δυνατότητα χρήσης των ηλεκτρονικών μέσων επικοινωνίας και πληροφόρησης. Σημειωτέον ότι τα δύο τρίτα του πληθυσμού της Ελλάδας είναι «ψηφιακά αναλφάβητοι», ποσοστό σχεδόν διπλάσιο από τον μέσο όρο της Ευρώπης.
Σύμφωνα με την UNESCO, 781 εκατομμύρια ενήλικες (το 64% γυναίκες) σ' όλο τον κόσμο είναι αναλφάβητοι και περισσότερα από 115 εκατομμύρια παιδιά, κυρίως στις φτωχές χώρες της Ασίας και της Υποσαχάρειας Αφρικής. Στόχος της UNESCO είναι όλα τα παιδιά του κόσμου, αγόρια και κορίτσια, να έχουν πρόσβαση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ως το 2015. Ένας στόχος, που για τον Διεθνή αυτό Οργανισμό είναι ρεαλιστικός, προσιτός οικονομικά και επιτεύξιμος.
Η χώρα μας θεωρεί αναλφάβητο όποιον δεν έχει ολοκληρώσει τις σπουδές του στο εξατάξιο Δημοτικό Σχολείο, ενώ άλλες χώρες για να χαρακτηρίσουν κάποιον εγγράμματο αρκούνται στη γνώση γραφής και ανάγνωσης. Στην Ελλάδα, το ποσοστό των εγγραμμάτων ενηλίκων φθάνει το 91% του πληθυσμού (94% άνδρες και 88% γυναίκες, ποσοστό ιδιαίτερα χαμηλό για μια χώρα - μέλος της Ε.Ε. 560 χιλιάδες Ελληνίδες δεν έχουν τελειώσει το Δημοτικό). Αντίθετα, το ποσοστό των εγγραμμάτων ανηλίκων ως 15 ετών κινείται σε πολύ υψηλά επίπεδα (99,5% στο σύνολο - 99,4% στους άνδρες και 99,5% στις γυναίκες).
Πηγή: http://www.sansimera.gr/worldays/51 και http://librarytrikala.wordpress.com/

«Μικρότερο κακό είναι η αγραμματοσύνη, παρά η κακή και χωρίς μέθοδο εκπαίδευση. Είναι βέβαιο πως ανάμεσα στους αγράμματους ευκολότερα βρίσκει κανείς άνθρωπο ενάρετο, παρά ανάμεσα σ’ εκείνους που εκπαιδεύτηκαν χωρίς σωστή μέθοδο.»
Αδαμάντιος Κοραής

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τσικνίσαμε και στο Σχολείο μας

Δημοτικό και Νηπιαγωγείο, παιδιά και εκπαιδευτικοί, γιορτάσαμε την Τσικνοπέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2018 με χορό, κέφι, τραγούδια και σουβλάκια στην εορτή που οργάνωσε ο Σύλλογος Γονέων του Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Αρχοντοχωρίου! Και του χρόνου με υγεία!




















"Εγγόνια όλοι του Ομήρου"

Την Τρίτη 6 Ιουνίου 2017 πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση του εκπαιδευτικού προγράμματος

"Εγγόνια όλοι του Ομήρου"
σε συνεργασία με τη Διεύθυνση και τους εκπαιδευτικούς της Σχολής Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου, τις Σχολικές Συμβούλους Δρ. Γεωργία Ρογάρη και κα. Αγγελική Πάσχου, την Υπεύθυνη Πολιτιστικών Δράσεων Ανατολικής Αττικής κα. Χρύσα Κουράκη και τον Υπεύθυνο Σχολικών Δραστηριοτήτων Αιτωλοακαρνανίας κ. Θεόδωρο Τσιλίκα. 
Ήταν ένα πρόγραμμα γνωριμίας με τα έπη του Ομήρου μέσα από τη σύγχρονη παιδική λογοτεχνία, το θέατρο και τη διάδραση που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες.
Οι μαθητές της Γ΄ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου της Σχολής Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου παρουσίασαν αποσπάσματα από το βιβλίο "Ταξίδι με την Οδύσσεια" της Αλεξάνδρας Μητσιάλη, ενώ οι μαθητές της Γ΄-Δ΄ και  Ε΄ - ΣΤ΄ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου Αρχοντοχωρίου παρουσίασαν αποσπάσματα από το βιβλίο "Ομήρου Ιλιάδα" της Σοφίας Ζαραμπούκα. Η παρουσίαση και η συνάντηση των δύο σχολείων επετεύχθη μέσω τηλεσυνάντη…

Μαθαίνοντας εγκεντρισμό

Ο κύριος Ρετούλης στις 29/3 έδειξε στο Σχολείο μας πώς γίνεται ο εγκεντρισμός στα φυτά. Με πολύ ενδιαφέρον παρακολούθησαν μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικοί την επίδειξη που έκανε και ήταν πολύ ωφέλιμη γνώση.