Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

"Τα όρια στη συμπεριφορά των παιδιών: Ο ρόλος της οικογένειας και του σχολείου"

Σήμερα το απόγευμα πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας η επιμορφωτική ημερίδα για τους γονείς με θέμα "Τα όρια στη συμπεριφορά των παιδιών: Ο ρόλος της οικογένειας και του σχολείου" σε συνεργασία με επιστημονικό προσωπικό του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Περιφερειακής Ενότητας Αιτ/νίας «ΟΔΥΣΣΕΑΣ». Η κα. Μπαζάκα Αρετή, Ψυχολόγος, ήταν η εισηγήτρια της ημερίδας. Μαζί της ήταν ο κ. Λουκίδης Χάρης,Ψυχολόγος. 
Συγκεκριμένα, οι γονείς επιμορφώθηκαν για το πόσο απαραίτητο είναι να θεσπίζουν όρια στη συμπεριφορά του παιδιού και πώς μπορούν να το πετύχουν αυτό. Τονίστηκε, επίσης, η σημασία και η ωφέλεια που έχει η οριοθέτηση της συμπεριφοράς του παιδιού βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Οι γονείς συμμετείχαν ενεργά στην ημερίδα θέτοντας τα ερωτήματα και τους προβληματισμούς τους, μέσα από τα οποία αναδείχτηκαν θέματα που τους απασχολούν σχετικά με την ανατροφή των παιδιών τους. Οι επιμορφωτές απάντησαν και συμβούλεψαν τους γονείς. Οι δάσκαλοι συζήτησαν κι αυτοί με όλους τους παρευρισκόμενους πάνω σε συγκεκριμένα θέματα που αναφέρθηκαν.
Οι γονείς οφείλουν να συμβουλεύουν τα παιδιά τους, γιατί κατά το Μέγα Βασίλειο: «Άνθρωπος που δεν συμβουλεύεται άλλον μοιάζει με ακυβέρνητο πλοίο, που έχει παραδοθεί στη δύναμη των ανέμων». Για το λόγο αυτό, ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου μας διοργάνωσε αυτή την ημερίδα για να προσφέρει στους γονείς ευκαιρίες επιμόρφωσης και διεύρυνσης των οριζόντων τους.

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

"Αυτό που ομορφαίνει την έρημο είναι που κρύβει κάπου ένα πηγάδι", Αντουάν ντε Σαιντ - Εξυπερύ

Οι μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ Τάξης του Σχολείου μας εκπόνησαν πρόγραμμα για την Ευρώπη και τον πολιτισμό της στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης. Μέρος του προγράμματος ήταν η Σύμπραξη Σχολείων με την Ε΄ Τάξη της Σχολής  Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής.  Οι μαθητές διάλεξαν το βιβλίο "Ο Μικρός Πρίγκιπας" του Αντουάν ντε Σαιντ - Εξυπερύ και  μέσω skype έπαιξαν σκηνές του βιβλίου, διασκευασμένες από τον Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου της  Σχολής Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου κ. Ηλιόπουλο Βαγγέλη, με ομαδική ανάγνωση και τεχνικές readers theatre .  (περισσότερα για τη Σύμπραξη θα αναρτηθούν σύντομα σε ειδική σελίδα στον παρόντα ιστότοπό μας).  Στα πλαίσια των κοινών δραστηριοτήτων ήταν η συνέχιση της ιστορίας του Μικρού Πρίγκιπα, η δημιουργία γρίφων, η ζωγραφική σκηνών του βιβλίου σε μπλουζάκια και παιχνίδια με τα συναισθήματα του Μικρού Πρίγκιπα. Το υλικό ανταλλάχθηκε και παρουσιάστηκε μέσω διαδικτύου. Το μεσ...

Αντιρατσιστική εκπαίδευση με τον Τριγωνοψαρούλη

Οι μαθητές μας μέσα από τα βιβλία του Τριγωνοψαρούλη μαθαίνουν το σεβασμό στη διαφορετικότητα. Οι δράσεις μέχρι στιγμής έγιναν σε τρεις φάσεις (10 Δεκεμβρίου 2014 (δείτε ανάλογη ανάρτηση), 20 Φεβρουαρίου και 6 Μαρτίου 2015). Στη δεύτερη πλέον φάση έγινε ανάγνωση του βιβλίου ‘Ο αδερφός του Τριγωνοψαρούλη’ που αναφέρεται στη σύγκριση των δύο αδερφών στα πλαίσια του σχολικού περιβάλλοντος και οι αρνητικές επιπτώσεις που αυτή επιφέρει στον ψυχισμό του μικρότερου αδερφού.   Α ναλύθηκαν και συζητήθηκαν τόσο οι εικόνες, όσο και κάποια αποσπάσματα του βιβλίου με την ενεργό συμμετοχή όλων των μαθητών που με βάση τα βιώματά τους πρότειναν λύσεις στο πρόβλημα του ήρωα. Η συμμετοχή των μαθητών ήταν ενθουσιώδης λόγω της πλούσιας εικονογράφησης του βιβλίου και της ταύτισής τους με τη θεματική του.    Σειρά είχε το βιβλίο "Τριγωνοψαρούλης εναντίον Μεγάλου Καρχαρία" Τα παιδιά, αφού άκουσαν τις περιπέτειες του Τριγωνο...

ΕΥΖΗΝ - Ομάδες τροφίμων

Την Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2015 πραγματοποιήθηκε τηλεσυνάντηση με  Διαιτολόγο - Διατροφολόγο του προγράμματος ΕΥΖΗΝ του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.  Οι μαθητές παρακολούθησαν τη διάλεξη "Ομάδες Τροφίμων", έτσι γνώρισαν τις ομάδες τροφίμων παράλληλα  τις βασικές αρχές της ισορροπημένης διατροφής και τις ανάγκες της παιδικής ηλικίας.  Συμμετείχαν ενεργά στην παρουσίαση και στο τέλος απάντησαν σε ερωτήσεις ενός κουίζ.