Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η διαχρονική δύναμη της ελληνικής γλώσσας



ΟΜΙΛΙΑ ΖΟΛΩΤΑ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΕ ΑΤΟΦΙΑ ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ, που γινόταν η επισκόπηση και αναλύονταν τα συμπεράσματα από τις εργασίες του ΔΝΤ και της Διεθνούς Τράπεζας για το 1957, ως αντιπρόσωπος της Ελλάδος – πάγια από το 1946 – ο Ξενοφών Ζολώτας προκάλεσε την έκπληξη από τον απροσδόκητο λόγο του στις 26 Σεπτεμβρίου 1957. Μίλησε ελληνικά και τον κατάλαβαν όλοι γιατί χρησιμοποίησε ατόφια την αγγλική γλώσσα! Την επομένη είχαν πρωτοσέλιδο το λόγο του οι «New York Times» και οι «Washington Post». Το μήνυμα πέρασε σε όλο τον κόσμο. Η διαχρονική δύναμη της ελληνικής γλώσσας, που έμεινε ζωντανή από την ποίηση του Ομήρου – και πολύ παλιότερα – μέχρι σήμερα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και να λειτουργήσει σε όλες τις ευρωπαϊκές γλώσσες

2 Οκτωβρίου 1959 (απόσπασμα ομιλίας)

Kyrie, It is Zeus' anathema on our epoch and the
heresy of our economic method and policies that we
should agonize the Skylla of nomismatic plethora and
the Charybdis of economic anaemia. 
Είναι "Διός ανάθεμα" στην εποχή μας και αίρεση της
οικονομικής μας μεθόδου και της οικονομικής μας
πολιτικής το ότι θα φέρναμε σε αγωνία την Σκύλλα του
νομισματικού πληθωρισμού και τη Χάρυβδη της
οικονομικής μας αναιμίας.
.........................................................................................

I apologize for having tyranized you with my Hellenic
phraseology. In my epilogue I emphasize my eulogy to
the philoxenous aytochtons of this cosmopolitan
metropolis and my encomium to you Kyrie, the
stenographers. 
Απολογούμαι που σας τυράννησα με την ελληνική μου
φρασεολογία. Στον επίλογό μου δίνω έμφαση στην ευλογία
μου, προς τους φιλόξενους αυτόχθονες αυτής της
κοσμοπολίτικης μητρόπολης καθώς και το εγκώμιό μου
προς εσάς, κύριοι στενογράφοι.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

"Αυτό που ομορφαίνει την έρημο είναι που κρύβει κάπου ένα πηγάδι", Αντουάν ντε Σαιντ - Εξυπερύ

Οι μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ Τάξης του Σχολείου μας εκπόνησαν πρόγραμμα για την Ευρώπη και τον πολιτισμό της στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης. Μέρος του προγράμματος ήταν η Σύμπραξη Σχολείων με την Ε΄ Τάξη της Σχολής  Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής.  Οι μαθητές διάλεξαν το βιβλίο "Ο Μικρός Πρίγκιπας" του Αντουάν ντε Σαιντ - Εξυπερύ και  μέσω skype έπαιξαν σκηνές του βιβλίου, διασκευασμένες από τον Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου της  Σχολής Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου κ. Ηλιόπουλο Βαγγέλη, με ομαδική ανάγνωση και τεχνικές readers theatre .  (περισσότερα για τη Σύμπραξη θα αναρτηθούν σύντομα σε ειδική σελίδα στον παρόντα ιστότοπό μας).  Στα πλαίσια των κοινών δραστηριοτήτων ήταν η συνέχιση της ιστορίας του Μικρού Πρίγκιπα, η δημιουργία γρίφων, η ζωγραφική σκηνών του βιβλίου σε μπλουζάκια και παιχνίδια με τα συναισθήματα του Μικρού Πρίγκιπα. Το υλικό ανταλλάχθηκε και παρουσιάστηκε μέσω διαδικτύου. Το μεσ...

Τέλειωσε άλλη μία σχολική χρονιά! Καλές Διακοπές!

Με τον καλύτερο τρόπο, με αθλητισμό, αθλοπαιδιές, μετάλλια, κύπελλα, χορό και με τραγούδι αλλά και με το "Αχ Ελλάδα σ' αγαπώ", ολοκληρώθηκαν οι εκδηλώσεις για τη λήξη της σχολικής χρονιάς 2017-2018 στις 13 και στις 14 Ιουνίου 2018. Δημοτικό και Νηπιαγωγείο ένωσαν τις φωνές τους και το μπρίο τους αλλά και την ζωντάνια και τη δημιουργικότητα των εκπαιδευτικών τους, παράγοντας το αποτέλεσμα που φαίνεται και στις παρακάτω φωτογραφίες. Τα παιδιά και οι γονείς έδωσαν ραντεβού για την επόμενη σχολική χρονιά, τον Σεπτέμβριο, όταν θα είναι έτοιμα να ανεβούν ακόμα ένα σκαλί. Οι δασκάλες και οι δάσκαλοί τους τα αποχαιρέτησαν με συγκίνηση και τραγουδώντας και εκείνοι και χορεύοντας μαζί τους. Τα τραγούδια "Το θαλασσινό τριφύλλι" (Νηπιαγωγείο), "Άσπρα, κόκκινα, κίτρινα μπλε ", "Ο γλάρος" (Α-Β τάξεις), "Τα μαθητικά τα χρόνια" (Γ-Δ τάξεις), "Όχι, όχι βία" και "Είμαι ακόμα παιδί" (Ε-ΣΤ τάξεις) και το "Αχ Ελλάδα", συ...

Μαθαίνοντας εγκεντρισμό

Ο κύριος Ρετούλης στις 29/3 έδειξε στο Σχολείο μας πώς γίνεται ο εγκεντρισμός στα φυτά. Με πολύ ενδιαφέρον παρακολούθησαν μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικοί την επίδειξη που έκανε και ήταν πολύ ωφέλιμη γνώση.