Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου

Την Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2014 οι μαθητές μας επισκέφθηκαν το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μεσολογγίου - Θέρμου και συμμετείχαν στο πρόγραμμα "Λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου".
Η παιδαγωγική ομάδα του Κ.Π.Ε. μας υποδέχτηκε στο Τρικούπειο Πολιτιστικό Κέντρο Μεσολογγίου. Το πρόγραμμα ξεκίνησε με συζήτηση για το σκοπό που κάνουμε την επίσκεψή μας. Έπειτα, έγινε μία παρουσίαση σχετικά με τη δημιουργία, τη σημασία και το οικοσύστημα της Λιμνοθάλασσας. Πρέπει να τονίσουμε ότι η παρουσίαση είχε εναλλαγές, οι πληροφορίες ήταν πολύ συγκεκριμένες και οι ερωτήσεις της παιδαγωγικής ομάδας ήταν στοχευμένες με αποτέλεσμα το ενδιαφέρον των παιδιών να παραμένει αμείωτο.
Οι μαθητές στο τέλος της παρουσίασης έμαθαν και ένα τραγούδι για το περιβάλλον.
Επόμενος προορισμός μας ήταν η Λιμνοθάλασσα. Επισκεφθήκαμε και είδαμε πως είναι οι πελάδες και μάθαμε για τις δραστηριότητες γύρω από αυτές.
Οι μαθητές των μεγάλων τάξεων εμπνευσμένοι από τη λιμνοθάλασσα έγραψαν τα δικά τους ποιήματα.
Ενώ οι πιο μικροί μαθητές αποτύπωσαν τη σκέψη τους και τις εντυπώσεις τους στο χαρτί με ζωγραφιές.
Παρουσιάστηκαν οι εργασίες.
Φεύγοντας κάποιοι μαθητές μας παρατηρώντας σκουπίδια  στη Λιμνοθάλασσα πήραν την πρωτοβουλία  και ανέφεραν το θέμα όχι μόνο στις εκπαιδευτικούς του Κ.Π.Ε. αλλά και στους ψαράδες που συνάντησαν εκεί.
Επόμενη δραστηριότητα ήταν η ορνιθοπαρατήρηση με τηλεσκόπιο. Σταθήκαμε τυχεροί και παρατηρήσαμε τρία είδη πουλιών. Οι μαθητές μαγεύτηκαν από το πόσο κοντά φαίνονταν τα πουλιά και από το πόσο ενδιαφέρον ήταν  να παρατηρούν τις κινήσεις τους.
Παρατηρήσαμε και τις επιπτώσεις από την ανθρώπινη δραστηριότητα στο οικοσύστημα της λιμνοθάλασσας και προτείναμε τρόπους για την προστασία της.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

"Αυτό που ομορφαίνει την έρημο είναι που κρύβει κάπου ένα πηγάδι", Αντουάν ντε Σαιντ - Εξυπερύ

Οι μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ Τάξης του Σχολείου μας εκπόνησαν πρόγραμμα για την Ευρώπη και τον πολιτισμό της στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης. Μέρος του προγράμματος ήταν η Σύμπραξη Σχολείων με την Ε΄ Τάξη της Σχολής  Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής.  Οι μαθητές διάλεξαν το βιβλίο "Ο Μικρός Πρίγκιπας" του Αντουάν ντε Σαιντ - Εξυπερύ και  μέσω skype έπαιξαν σκηνές του βιβλίου, διασκευασμένες από τον Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου της  Σχολής Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου κ. Ηλιόπουλο Βαγγέλη, με ομαδική ανάγνωση και τεχνικές readers theatre .  (περισσότερα για τη Σύμπραξη θα αναρτηθούν σύντομα σε ειδική σελίδα στον παρόντα ιστότοπό μας).  Στα πλαίσια των κοινών δραστηριοτήτων ήταν η συνέχιση της ιστορίας του Μικρού Πρίγκιπα, η δημιουργία γρίφων, η ζωγραφική σκηνών του βιβλίου σε μπλουζάκια και παιχνίδια με τα συναισθήματα του Μικρού Πρίγκιπα. Το υλικό ανταλλάχθηκε και παρουσιάστηκε μέσω διαδικτύου. Το μεσ...

Αντιρατσιστική εκπαίδευση με τον Τριγωνοψαρούλη

Οι μαθητές μας μέσα από τα βιβλία του Τριγωνοψαρούλη μαθαίνουν το σεβασμό στη διαφορετικότητα. Οι δράσεις μέχρι στιγμής έγιναν σε τρεις φάσεις (10 Δεκεμβρίου 2014 (δείτε ανάλογη ανάρτηση), 20 Φεβρουαρίου και 6 Μαρτίου 2015). Στη δεύτερη πλέον φάση έγινε ανάγνωση του βιβλίου ‘Ο αδερφός του Τριγωνοψαρούλη’ που αναφέρεται στη σύγκριση των δύο αδερφών στα πλαίσια του σχολικού περιβάλλοντος και οι αρνητικές επιπτώσεις που αυτή επιφέρει στον ψυχισμό του μικρότερου αδερφού.   Α ναλύθηκαν και συζητήθηκαν τόσο οι εικόνες, όσο και κάποια αποσπάσματα του βιβλίου με την ενεργό συμμετοχή όλων των μαθητών που με βάση τα βιώματά τους πρότειναν λύσεις στο πρόβλημα του ήρωα. Η συμμετοχή των μαθητών ήταν ενθουσιώδης λόγω της πλούσιας εικονογράφησης του βιβλίου και της ταύτισής τους με τη θεματική του.    Σειρά είχε το βιβλίο "Τριγωνοψαρούλης εναντίον Μεγάλου Καρχαρία" Τα παιδιά, αφού άκουσαν τις περιπέτειες του Τριγωνο...

ΕΥΖΗΝ - Ομάδες τροφίμων

Την Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2015 πραγματοποιήθηκε τηλεσυνάντηση με  Διαιτολόγο - Διατροφολόγο του προγράμματος ΕΥΖΗΝ του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.  Οι μαθητές παρακολούθησαν τη διάλεξη "Ομάδες Τροφίμων", έτσι γνώρισαν τις ομάδες τροφίμων παράλληλα  τις βασικές αρχές της ισορροπημένης διατροφής και τις ανάγκες της παιδικής ηλικίας.  Συμμετείχαν ενεργά στην παρουσίαση και στο τέλος απάντησαν σε ερωτήσεις ενός κουίζ.