Ο εθελοντισμός, η
αλληλεγγύη και η ανιδιοτελής προσφορά θεωρούνται απαραίτητα στοιχεία για μία κοινωνία
με ενεργούς πολίτες και είναι ένδειξη πολιτισμού. Ο δραστήριος άνθρωπος είναι
ζωντανό κύτταρο της δημοκρατικής κοινωνίας και πρέπει από νεαρή ηλικία να
μαθαίνει πώς «οι εθελοντές αφοσιώνονται
σε ένα σκοπό: να βελτιώσουν τον κόσμο που ζούμε. Προσπαθούν να βοηθήσουν αυτούς
που έχουν ανάγκη, να καταπολεμήσουν τις αντιξοότητες και τις αδυναμίες.
Αποτελούν έμπνευση για το μέλλον όλων μας (Εθελοντισμός «Όλοι για όλους»,
Εγχειρίδιο ΥΠΕΠΘ)».
Στην Ε΄ και ΣΤ΄ Τάξη του
σχολείου μας στα πλαίσια του προγράμματος «Ο Ενεργός Πολίτης και η Δημοκρατία»
εκπονείται και εργαστήρι για τους πρόσφυγες με σκοπό να κατανοήσουν οι μαθητές
τα προβλήματα, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι πρόσφυγες, να
ευαισθητοποιηθούν για τις αξίες ισότητας και σεβασμού του Άλλου και για να
αποκτήσουν συνείδηση της ανάγκης να λειτουργούν ως υπεύθυνοι και ενεργοί
πολίτες που θα προασπίζονται τις αξίες
της Δημοκρατίας. Μέρος, λοιπόν, του εργαστηρίου ήταν η τηλεσυνάντηση με την
εθελόντρια του μη κυβερνητικού σωματείου «Κως Αλληλεγγύη» κα. Αντωνία Τζώρτζη. Η
κα. Αντωνία Τζώρτζη κατάγεται από τη Σύρο και είναι ιδιωτική υπάλληλος στο
Μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο TU Delft της Ολλανδίας. Τον περασμένο Οκτώβριο μετέβη στην Κω
όπου βοήθησε εθελοντικά στην κατάσταση με τους πρόσφυγες. Πλέον βοηθά τους
πρόσφυγες στα camp της Ολλανδίας.
Οι μαθητές είχαν την
ευκαιρία να συνομιλήσουν με μία εθελόντρια που ανιδιοτελώς προσφέρει τη βοήθειά
της σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη. Έμαθαν όχι μόνο για τις δυσκολίες, τις
ανάγκες, τη ζωή των προσφύγων πριν και μετά την άφιξή τους στην Ελλάδα, αλλά
και πώς εμείς μπορούμε να συνεισφέρουμε με τον δικό μας τρόπο.
Αποτέλεσμα αυτής της
συνάντησης ήταν οι μαθητές να αναλάβουν δράση και να αρχίσουν να συγκεντρώνουν
πράγματα (ρούχα, τρόφιμα, παιχνίδια) αλλά να φτιάχνουν κάρτες με τα δικά τους
μηνύματα για τα προσφυγόπουλα που φθάνουν στα νησιά μας.
Αλληλεγγύη, ατομική ευθύνη
και συμμετοχή
είναι οι αξίες που αναδείχτηκαν από την τηλεσυνάντηση. Αν δεν διαπαιδαγωγούμε
με αξίες, τότε δεν υπάρχει διαπαιδαγώγηση.
04/12/2015
Σχόλια